2010. december 21., kedd

Szent Tamás napja

Szent Tamás napja,azaz december 21 a falu védőszentjének névnapja, tehát magától értetődő, hogy ezen a napon tartják a búcsújáró ünnepet.S hogy ilyen hideg téli napra esik hát Istenem, a pogácsa- árusoknak is meg kell élni még télen is.
Még volt -és most is van-egy örömteli dolog erre a napra nézve, hogy ezen a napon kaptuk ki a téli vakációt.Tehát a tanárok egy-két óra megtartása után tehetetlenül adták meg magukat a falra hányt borsó elveinek, és engedtek utunkra, hogy részt vehessünk mi is a bazári forgatagban.
Hazavidámkodtunk tehát, nem éppen csendes megnyilvánulásokkal, hogy a táskaterheinktől megszabadulva visszamenjünk kivenni a a részünket, ha nem is a istentiszteleten, de a piaci forgatagon.
Történt egyszer, hogy édesapámék még a misén voltak, és nekem úgy meg volt a kezem fázva, hogy nem bírtam az ajtót kizárni.Bementem egyik szomszéd családhoz, hogy engedjék segítségemre az egy szem fiúkat.Szegény eléggé csúnya gyerek volt( háta mögött Mókus volt a neve, nem kicsi pofazacskójára célozva)
 Sokkal idősebb volt mint én, amúgy nem tartozott a baráti körünkbe.Nem is igen barátkozott senkivel, amolyan magányos farkas volt,de készségesen bejött,hogy kinyissa nekem az ajtót.Amikor elment vettem észre,hogy az egy lej,amit édesanyám tett ki nekem az  asztalra  költőpénznek eltűnt  a  mókuskölyök"jóindulatának" következtében.
Azon a búcsún nem vehettem similabdát a nyárádszeredai Laji bától, sem  mézes-tükrös babát, de még csavaros cukorkát sem,amit olyan nagyon szerettem.Nem volt nagy összeg, azóta voltak ennél nagyobb veszteségeim,de mégis minden december 21-én az az egy lej  eszembe jut.

8 megjegyzés:

Emi írta...

Nekem mindig a nagy hideg jut eszembe a búcsú napjáról:)Minden évben átfagytunk, dideregtünk, de azért ott voltunk és a csavaros cukorkát sosem felejtettük el. Az én legnagyobb kedvencem viszont a vattacukor még ma is, ha búcsúról van szó:)Nem voltam ma otthon, de azt hiszem nem volt olyan hideg, mint általában ezen a napon.

szeterka írta...

Én sem voltam a tegnapi búcsún,sajnos már nincs aki hazahívjon.Így csak a múlt ünnepeiből táplálkozom.
Kellemes karácsonyi készülődést kívánok nektek Emike,és kedves szüleidnek!

csutkailda írta...

Drága Monik!
Áldott karácsonyt kívánok!
Nagy szeretettel:Ilda

szeterka írta...

Neked is hasonlókat kívánok kedves Ilda!
Szeretettel!monik.

Lili írta...

Békés, szép Karácsonyt kívánok szeretteid körében: Lili

szeterka írta...

Viszont kívánom! :)

csutkailda írta...

Csupa szépet, csupa jót kívánok az új esztendőben!!!!!!!!!!!!!!
Mosollyal:Ilda

szeterka írta...

Köszönöm Ilda,Neked is minden jókat!:)